Jak zvýšit návštěvnost webu?

Jestli se chystáte vytvořit nový web a nebo web už máte a řešíte problém, jak na něj dovést lidi a zvyšovat návštěvnost, tak je tento článek přesně pro Vás.

Cest na zvýšení návštěvnosti webu je samozřejmě mnoho. Některé metody jsou zdarma a stojí vás “jen” čas a za některé metody si zase zaplatíte – myslím tím placená reklama. Obojí si názorně vysvětlíme.

Než se pustíte do otázky, jak přivést lidi na váš web, byste se měli nejdříve zamyslet nad tím, koho na web vlastně chcete dostat. Je tedy potřeba si definovat vaši cílovou skupinu lidí.

Když si správně definujete cílovou skupinu, najednou zjistíte, co mají tito lidé společného a kde je můžete najít.

7 strategií, jak zvýšit návštěvnost webu

1) Sociální sítě

Začněte dávat kontent na sociální sítě a využíjte organický dosah skrze hashtagy. Nezapomeňte dělat správně omnichannel marketing a obsah vždy přizpůsobit prostředí dané sociální sítě. Hodně přínosné je i zapojování se do konverzací na dané téma. V konverzacích se snažte tvořit informační hodnotu a ne jen mluvit o sobě. Nezapomeňte také zmínit odkaz na Váš web.

Sociální sítě

2) partnerství s dalšími tvůrci obsahu

Začněte spolupracovat s tvůrci podobného obsahu. Můžou to být bloggeři, youtubeři nebo lidi s podcastem. Zkrátka někdo, kdo již má vybudovanou základnu sledujících uživatelů a je jedno na jaké platformě, důležitý je obsah.

Můžete s nimi udělat vlastní interview. Pokud například tvoříte web na téma stravování a ještě nemáte vybudované jméno odborníka na dané téma, můžete si pozvat někoho, kdo odborník je. Tímto ušetříte i čas věnovaný tvoření obsahu a navíc získáte důveryhodnost.

Dotyčný většinou interview také následně zveřejní na svých sítích. No a co se stane, když takový člověk se 100 000 sledujícími zveřejní interview s vámi? Určité procento těchto lidí půjde a podívá se na Váš web. Pokud na webu uvidí hodnotu, kterou hledají, budou se vracet znovu a znovu. Případně si to můžete sami pojistit instalací push notifikace.

Jestli toto interview budou dokonce sdílet na svém webu, vy získáte zpětný odkaz, který pro vás může být velice hodnotný, zvláště pokud odkazující doména má vysokou autoritu.

3) soutěž o ceny

Soutěže o lákavé ceny mohou být také zajímavým nástrojem. Nesmíte ale zapomenout legálně sbírat e-mailové adresy do vašeho CRM v souladu s GDPR. V případě pořádání soutěží na sociálních sítích dodržujte podmínky, aby jste neporušovali pravidla, za což můžete být zablokování. Například označování osob v rámci soutěže je zakázané a lajk nebo sdílení také nesmí být podmínkou soutěže. Raději si tedy předem nastudujte pravidla a buďte obezřetní.

ReOcean soutěž

4) Organická návštěvnost z vyhledávání

Pokud investujete čas a energii do vytvoření kvalitního obsahu a SEO optimalizace, návštěvnost Vám poroste. Jediný článek Vám dokáže generovat tisíce návštěv měsíčně a to i roky po jeho zveřejnění.

Je ale třeba tento obsah systematicky vytvořit. Potřebujete napsat článek na téma, které není moc konkurenční a zároveň má slušnou měsíční vyhledávanost. K tomu Vám zásadně pomohou nástroje na analýzu klíčových slov a další užitečné marketingové nástroje, o kterých si můžete přečíst v tomto článku.

5) Referral marketing

Podstata referral marketingu spočívá v doporučování Vaší služby / produktu výměnou za něco hodnotného. Tato strategie může být extrémně účinná a v tomto článku se můžete podívat na konkrétní případovou studii, kdy během pre launch kampaně dokázala společnosti Harry’s posbírat 100 000 e-mailových kontaktů za jediný týden!

Harry's referral program

6) shout-out

Můžete oslovit stránku nebo jednotlivce s určitým počtem sledujících a domluvit se s ním na takzvaném “shout-outu”. Shout-out znamená, že dotyčný o Vás zveřejní na svém profilu příspěvek. Za tento příspěvek si buď zaplatíte a nebo můžete nabídnout produkty zdarma, pokud jste například eshop.

7) cílená reklama na sociálních sítích a obsahová reklama ve vyhledávačích

Každá sociální síť má k dispozici určitý nástroj na tvorbu reklam. Například u Facebooku je to Business Manager, kde můžete:

  • vytvářet a optimalizovat reklamy
  • vytvářet cílové skupiny
  • nastavovat remarketing a katalogový remarketing
  • nastavit, kde se reklamy budou zobrazovat – tzv placement
  • optimalizovat účel kampaní (dosah, konverze, engagement…)

V Business manageru spravujete také reklamy pro Instagram, který Facebook vlastní.

Jedna z nejčastějších možností je také vytváření reklam v prostředí Google Ads, kde tvoříte reklamní kampaně v Googlu a jeho obsahové sítí, YouTube, partnerských webech, PPC kampaně, atd.

Více o reklamě na Facebooku a zda se vyplatí do ní investovat, si můžete přečíst zde.

Důležité:

Pokud někdy budete vytvářet web a nebo web již máte, rozhodně jej napojte na Google Analytics a Google Search Console, abyste dokázali sbírat potřebná data pro optimalizaci vaší strategie a výkonnostního marketingu.

V neposlední řadě je důležité mít samotný web v pořádku. Co byste si měli zkontrolovat?

  • Rychlost načítání webu (pod 3 sekundy)
  • V dnešní době je důležitá optimalizace pro mobilní zařízení
  • SSL certifikát

Tyto tři zmíněné patří k nejvíce důležitým a určitě prozkoumejte i další možnosti optimalizace webu. Obecně se snažte, aby jste udělali co nejlepší dojem na návštěvníka webu a také Google algoritmus.

Odemkněte svůj potenciál k růstu

Každý byznys je individuální a stejně tak i můj přístup. Pomohu Vám najít právě tu vaši ideální cestu.

People don’t want what you make. They want the way it will make them feel, and there aren’t that many feelings to choose from.”

Seth Godin
František Stejskal - jak se tvoří brand
František Stejskal
Marketingový Specialista

Odesláním souhlasíte s tím, že vás budu kontaktovat.