Jak získat 100 000 e-mailových kontaktů za jediný týden? Kompletní případová studie pre-launch kampaně.

Email marketing je velice efektivní nástroj a navíc v kombinaci s dobře vytvořeným referral programem.

Proč se e-mailový marketing vyplatí a jaké jsou jeho přednosti?

Tato platforma se moc nemění a v porovnání s ostatními platformami jako jsou Facebook, Instagram a další, má stále velice kvalitní dosah. Zatímco prostředí na Facebooku a dalších sociálních sítích se může změnit ze dne na den a Vaše investované peníze a čas do budování silné základny sledujících (followerů) jsou pryč.

Když se podíváte na slavné značky s miliony sledujících, engagement u příspěvků je velice slabý a dosah onoho sdělení je třeba jen k 0,001% Vašich followerů. Neměli byste se tedy vždy spoléhat na konkrétní platformu a vždy raději vymyslet způsob, jak uživatele z platformy přimět k zaregistrování do vašeho CRM.

Email marketing je tedy velice efektivním nástrojem, nestojí moc peněz a pokud se dobře uchopí, dokážete skrze něj vytvořit úspěšný byznys a kvalitní brand.

Více o email marketingu a jak jej dělat správně, si můžete přečíst na tomto odkazu.

Případová studie pre-launch kampaně společnosti Harry’s

Tato společnost začala jako velice malá a díky originální kampani v kombinaci se zajímavým referral programem dokázali brzy vyrůst, nabrat 40 zaměstnanců, založit barber shop v New Yorku, online e-shop www.harrys.com a prosperující časopis s názvem Five O’Clock. Harry’s také časem získali více než 100 milionů dolarů na nákup staré německé továrny na výrobu žiletek a tak přivítali do svého týmu dalších 427 lidí.

Harrys prelaunch referral kampaň

Během své pre launch kampaně dokázali nasbírat přes 100 000 e-mailových adres za první týden a v tomto článku se kompletně dozvíte mechanismus programu, strategii, marketingový plán, exekuci, vyhodnocení a zkrátka vše od A do Z.

Myšlenku kampaně vytvořili Jeff Raider a Andy Katz-Mayfield, zakladatelé Harryho.

Rozhodli se, že nepůjdou cestou reklamy na Googlu, Facebooku a raději vytvoří poutavý referral program. Věřili totiž, že osobní doporučení v kombinaci se zajímavým systémem odměn bude zajímavější pro uživatele a také bude mít lepší výsledky.

Vsadili na správnou kartu! Díky této strategii se jim podařilo nasbírat 100 000 emailových adres za jediný týden.

Design kampaně

Design byl zcela jednoduchý a přehledný a spočíval v landing page o dvou stránkách.

Na první stránce uživatel zadal svoji e-mailovou adresu (viz obrázek) a tím se dostal na druhou landing page.

Harry's referral program

 

Na druhé stránce této landing page byl již vysvětlen kompletní program, ukázané odměny a úrovně za doporučení. Navíc jste mohli v reálném čase pozorovat, kolik uživatelů jste už pozvali a k jaké odměně se blížíte. Toto sledování je možné díky trackování cookies na webu a sdílení unikátních linků s pozvánkou. Obrázek a více informací je níže v článku.

Mechanismus kampaně

Mechanika je jednoduchá. Pro každou unikátní emailovou adresu je automaticky generován unikátní kód a ten je připojen k dané URL adrese.

Jak to funguje? Když pošlu například svůj referral odkaz kamarádovi a on na něj klikne a přejde na web, uložíte jej jako soubor cookie a ten můžete použít k vyhledání e-mailové adresy odpovědné za doporučení.

Tento kód je samozřejmě klíčový pro vytvoření kampaně. Pokud budete mít zájem, napište mi email a já Vám nasdílím KOMPLETNÍ KÓDY A DATA.

Psychologie kampaně

Dovolte lidem, aby se cítili vyjímečně a odměňte je za to, že jsou mezi prvními a zajímají se. Jsou to přeci jen vaši klíčoví uživatelé, kteří se následně mohou stát vašimi věrnými zákazníky a šířit doporučení na Vaši značku, pokud budou spokojení.

První strana

První strana obsahovala jen krátký text “Respecting the face, and wallet since like right now.” V překladu řečeno “Od teď respektujte Váš obličej a Vaši peněženku”. Nebyly zde bližší informace o společnosti a jen obrázek a pole na zadání emailu. Jako call to action zde bylo tlačítko “Vstoupit dovnitř” umístěné pod nápisem “Be the first to know” – v překladu “Buďte první, kdo se o tom dozví”. Větu ještě zvýraznila grafika zdobeného klíče a tento celkový dojem působil hodně mysticky a probouzel zvědavost v uživatelích. Taková landing page má pak vysoký konverzní poměr.

Efektivní marketingová referral kampaň

Druhá strana

Tato stránka byla také skvěle provedená. Obrázek mamuta s nápisem “Holení se vyvíjí, Nenechejte své přátele pozadu”. “Pozvěte přátele a získejte produkty”.

Můžeme vidět naprosto skvělou gamifikaci v akci. Každý uživatel mohl soutěžit, kolik přátel dokáže pozvat a tím dosáhnout na konkrétní odměny. Každý tedy mohl přímo ovlivnit to, kolik přátel pozve a tím pádem, jaké odměny získá.

Důležité také bylo udělat odměny atraktivní a reálně dosažitelné, aby každý účastník měl vysokou míru motivace.

Odměny:

  • za 5 pozvaných přátel získáte krém na holení
  • za 10 pozvaných přátel získáte holicí strojek
  • za 25 pozvaných přátel získáte kompletní set na holení s prémiovou rukojetí
  • za 50 pozvaných přátel získáte rok holení zdarma
Harry's referral program

Níže si ukážeme přesné počty, kolik uživatelů dosáhlo na konkrétní odměny.

Na spodní části obrazovky byl umístěn ukazatel, kolik přátel jste již pozvali. Tento ukazatel se měnil v reálném čase a uživatelé mohli kdykoliv sledovat, jak si vedou, jakých odměn již dosáhli a k jaké další odměně se blíží.

Sdílení musí být jednoduché

Uživatelé musí mít proces sdílení co nejjednodušší a lehce pochopitelný. Asi by nebylo chytré jim napsat nějaký komplikovaný postup, že musí zkopírovat url adresu atd…

Místo toho zde byla rovnou tlačítka na sdílení a pro uživatele to znamenalo pouze 1 klik. Po kliknutí na ono tlačítko Facebook nebo Twitter se rovnou zobrazilo nové okno s předvyplněnou správou a stačilo jen potvrdit publikování.

Harrys referral kampaň

zdroj obrázku: Tim.blog

Email

Podobnou šablonu připravili i pro email s předmětem e-mailu “Harry’s přichází” s krátkým vysvětlením, postupem, linkem na web a podpisem v patičce e-mailu.

Založení profilů na sociálních sítích

Ke kampani patřilo i založení profilů na sociálních sítích, protože lidi Vás zde budou sdílet, označovat, vyhledávat a vy zde samozřejmě potřebujete být, sbírat data a reagovat. Všichni lidé v týmu si také aktualizovali soukromé profily a uvedli že pracují u Harry’s a nyní po týdnech příprav a tvrdé práce spouští pre-launch kampaň.

Ochrana proti podvodům

Samozřejmě se vždy najdou lidi, kteří se snaží pomocí podvodů získat něco zdarma a udělají pro to všechno možné. Harry’s na to samozřejmě mysleli a také vymysleli důmyslnou pojistku.

Nejprve si nastavili blokování IP adres. To znamená, že jejich kód sledoval IP adresu každého přihlášení a pokud jedna IP adresa zaregistrovala dvě e-mailové adresy do kampaně, zablokovali možnost vytvářet z této IP adresy další registrace.

Za druhé poslali pomocí SendGrid jednoduchý e-mail na každou registrovanou e-mailovou adresu. Pokud se tento transakční e-mail vrátil, e-mailová adresa byla interpretována jako nelegitimní. Asi není překvapením, že pokusů o podvod bylo během kampaně opravdu mnoho.

Spuštění kampaně

Očekávání byla všelijaká a každý z týmu napsal svůj tip na ceduli. Průběrný odhad byl sesbírání okolo 10 000 e-mailových adres a nejvíce optimistická osoba týmu dokonce napsala svůj odhad 15 000 e-mailových adres.

Výsledky však daleko překonaly očekávání a během této týdenní kampaně se nasbíralo 85 000 platných emailových adres (100 000 adres celkem).

harrys prelaunch kampaň

(zdroj obrázku: Buyapowa)

Počet dosažených úrovní

Zde jsou přesná čísla, kolik lidí dosáhlo konkrétního počtu doporučených lidí:

  • Level 1: 1308 lidí dokázalo doporučit dalších 5 lidí.
  • Level 2: 966 lidí dokázalo doporučit dalších 10 lidí.
  • Level 3: 411 lidí dokázalo doporučit dalších 25 lidí.
  • Level 4: 209 lidí dokázalo doporučit dalších 50 lidí.

Tím to ale nekončí

Po ukončení týdenní referral kampaně samozřejmě následoval úkol nastavit redirect na hlavní web (e-shop), kde už byly kompletní informace, produkty, příběh a zkrátka vše potřebné. No a především bylo třeba doručit slevové kupony a produkty zákazníkům a tak následovalo:

1) Vybrat partnera na fulfilment zásilek

2) Nastavit kvalitní support

Distribuce zásilek

Každý eshop má více možností, jak distribuovat zásilky a čím dál rozšířenější možností je tuto oblast outsourcovat a využít služeb třetích stran – takzvaných fulfilmentových služeb. I Harry’s tuto možnost zvolili a partnera vybírali podle následujících parametrů:

  • Škálovatelnost
  • Flexibilita
  • Cena

Zákaznická podpora

Pro efektivní řízení zákaznické podpory se rozhodli pro platformu Zendesk, na které fungují dodnes. Platforma umožňuje napojení na sociální sítě (Facebook, Twitter a další), email, chat a dokonce i textové zprávy.

Vždycky je lepší investovat čas do volby správného řešení a přemýšlet nad škálovatelností již na začátku. Pokud totiž začnete na nějaké platformě, vše integrujete a pak se v budoucnu rozhodnete pro přechod na jiné řešení, už to nemusí být tak jednoduchá záležitost. Migrace a implementace Vás vyjdou draho a zbytečně tak vynaložíte mnoho času, který byste mohli využít raději na růst firmy.

Chcete také referral kampaň?

Jestli přemýšlíte nad efektivním pre-launchem a nebo jen samotným vytvořením referral programu, určitě se na mě obraťte a já Vám zdarma nasdílím veškeré potřebné kódy a můžete využít i případné konzultace. Po názorné ukázce této případové studie byste tuto možnost rozhodně měli zvážit!

Pokud chcete využít nezávazné konzultace, rád si s Vámi zavolám. Stačí mě kontaktovat na email.

Odemkněte svůj potenciál k růstu

Každý byznys je individuální a stejně tak i můj přístup. Pomohu Vám najít právě tu vaši ideální cestu.

People don’t want what you make. They want the way it will make them feel, and there aren’t that many feelings to choose from.”

Seth Godin
František Stejskal - jak se tvoří brand
František Stejskal
Marketingový Specialista

Odesláním souhlasíte s tím, že vás budu kontaktovat.