Jak najít trendující obsah na internetu? 11 nejlepších nástrojů a postupů.
Hledat marketingové trendy a trendující obsah se vám může neskutečně hodit při podnikání a pokud vlastníte nějaký konkrétní byznys. Můžete naskočit na již rozjetý vlak a vytěžit z trendu, který někdo jiný začal. Hledání trendů není úplně jednoduché a zabere vám čas, který musíte věnovat do průzkumu, probrat se hromadou informací a dělat takovou detektivní činnost. Můžete ale použít existující nástroje, které vám pomohou celý proces automatizovat a zefektivnit. Jednotlivé nástroje si ukážeme níže v článku.
Jedna věc je trend najít a druhá věc je umět na tento trend správně zareagovat například vaší vlastní kampaní. Jde o to, jak originálně dokážete situaci uchopit a vytěžit z ní. Správně uchopená kampaň nemusí být vlastně vůbec finančně nákladná a může mít obrovský dosah – tady narážíme na takzvaný Guerilla marketing, o kterém si můžete přečíst v tomto článku.
Prvním krokem je identifikovat marketingový trend. Některé trendy jsou globální a nejde je přehlédnout. Jiné trendy jsou například jen v konkrétním oboru a viditelné jen cílovou skupinou lidí. My si teď ukážeme techniky a nástroje, které vám pomohou v objevování marketingových trendů a trendujícího obsahu.
Jak najít trendující obsah
1) Sledujte lídry ve vašem oboru
Sledovat lídry a vlivné osobnosti v daném oboru se rozhodně vyplatí. Svoji pozici si totiž vybudovali právem a nové trendy často začínají právě u nich. Trendy buď sami vytváří, nebo si jich minimálně všimnou a komentují je. Najděte si tedy společnosti a jednotlivce ve vašem oboru, kteří jsou experti na dané téma a sledujte jejich profily na sociálních sítích a především Twitteru.
2) Tisk
Další možností je sledovat tisk a zprávy. Každé noviny se snaží objevit nové informace co nejdříve, protože jim to logicky zvedá čtenost a sledovanost. Nechte je tedy dělat jejich práci a využijte to pro své účely. Vytipujte si jen pár opravdu kvalitních rubrik a ideálně ve vašem oboru. T se pak snažte na pravidelné bázi sledovat.
3) sociální sítě
Jakmile se začne něco dít, sociální sítě jsou u toho. Jak ale trendující obsah cíleně najít a nečekat, až se k vám sám dostane? Zkuste záložky “trendující obsah”. Takovou záložku má nejspíše každá sociální síť a vyhledávače jako třeba Youtube.
Youtube trendy
Takto vypadá záložka trendujícího obsahu na Youtube.

Twitter trendy
V tomto obrázku vidíte, kde najít trendující obsah na Twitteru. Zobrazovaný obsah si můžete nastavit podle vašich preferencí. Zvolte si lokalitu, ze které se vám obsah bude zobrazovat a také si můžete určit preferenci témat, jaké obsahové kategorie vás zajímají.

Facebook trendy
Tady najdete trendující příspěvky na Facebooku.

4) Zpětná vazba vašich zákazníků
Jedna z možností, jak být u nového trendu, je tento trend vytvořit. Nejlepší na tom je, že sami nemusíte nic vymýšlet, stačí totiž naslouchat vašim zákazníkům a jen doručit vhodné řešení. Když společnost naslouchá svým zákazníkům, je na nejlepší cestě k tomu, stát se lídrem a inovátorem ve své kategorii. Vemte si například Apple, který je toho dokonalým příkladem.
Další možností, jak odhalit nové trendy je skrze marketingové nástroje. Těchto nástrojů je celá řada a vy si můžete vybrat, který je nejvhodnější právě pro vaše potřeby. Některé z těchto nástrojů jsou dokonce zcela zdarma k použití, nebo mají alespoň bezplatnou zkušební verzi.
11 nástrojů, se kterými najdete trendující obsah na internetu
1) Google trends
Tento nástroj vám ukáže vyhledávanost konkrétního tématu v čase a to až roky zpět. Můžete si zde filtrovat i konkrétní lokalitu. Google trends vám navíc ukáže i další související témata, která jsou vyhledávaná, příbuzná témata a aktuálně trendy.

2) BuzzSumo
BuzzSumo je nástroj na analázu a identifikaci trendujícího kontentu na internetu. Trendující obsah vyhodnocuje na základě sdílení a jeho šíření na sociálních sítích. Obsah můžete vyhledávat více způsoby a zvolenými hodnotícími parametry. Můžete například vyhledávat podle typu obsahu, podle konkrétní URL, podle kategorie, klíčových slov, dle autora, jazyku, domény a třeba i konkrétní sociální sítě.
Navíc dokážete vyhledávat obsah, který je velice čerstvý a žhavý. To znamená obsah, který je trendující v průběhu poslední hodiny, tří hodin, šesti hodin, dvanácti hodin, nebo 24 hodin.
BuzzSumo můžete použít v omezené bezplatné verzi a nebo si hold připlatit a využít jeho plný potenciál.

3) BuzzFeed
Jeden z nejvíce používaných nástroj na identifikaci trendů. Jeho měsíční návštěvnost je ohromná – přibližně 200 milionů návštěv!
Nástroj je ale spíše zaměřený na celebrity, módu a takové řekněme bulvární typy trendujícího obsahu. Možná zde tedy vůbec nenajdete vaše specifické odvětví, či kategorii. Však se podívejte a vyhodnoťte sami, zda vám bude BuzzFeed užitečný.
4) Nástroje na analýzu klíčových slov
Nástrojů na analýzu klíčových slov existuje mnoho a nejvíce známé jsou Ahrefs, SemRush, Moz, Keywortool a Ubersuggest. Tyto nástroje toho umí opravdu mnoho a dokážete z nich vyčíst strategie vaší konkurence, měsíční vyhledávanosti konkrétních klíčových slov, zpětné odkazy webů, návštěvnosti webu a konkrétních článků a mnoho dalších užitečných informací.
Však můžete využít bezplatných/zlevněných zkušebních verzí těchto nástrojů a prostudovat jejich možnosti a potenciál. Jediné, co musíte brát v potaz je, že data nebudou v žádném nástroji 100% přesná a musíte je brát spíše orientačně a trošku s nadsázkou. Když Vám například jeden z nástrojů řekne, že měsíční vyhledávanost určitého klíčového slova je třeba 1000 hledání měsíčně, reálné číslo může být až několikanásobně vyšší.
Nástroje na analýzu klíčových slov jsou skvělé především na vaši organickou obsahovou strategii a SEO (optimalizace pro vyhledávací algoritmy.)

5) Feedly
Nástroj Feedly funguje na bázi RSS feedů obrovské databáze webových stránek. Takto spojuje nekonečné množství dat do jednoho místa, ke kterému můžete mít přístup skrze prohlížeč a mobilní aplikaci.
Feedly dokáže díky chytrému AI algoritmu efektivně vyfiltrovat jen relevantní data přímo pro vás. Vy si ve Feedly nastavíte filtr a parametry, jaké informace vás zajímají. Chytrý bot s názvem Leo následně začne procházet tisíce článků na internetu a vyfiltruje jen ty nejvíce relevantní přímo pro vás. Leo se díky umělé inteligenci stále učí a zdokonaluje doručované výsledky.
Výsledná data si můžete různě seřadit a uspořádat podle vašich požadavků. Ať už podle kategorie, klíčových slov, zdroje, skóre Feedly, adt.
6) Reddit
Jestli jste o Redditu ještě neslyšeli, jedná se o obrovské internetové fórum, kde může každý psát články a vytvářet obsah. Tento obsah je následně hodnocen uživateli Redditu.
Prostředí Redditu není úplně jednoduché a intuitivní. Když ale najdete sekce a skupiny, které řeší vaše potřebné téma, můžete zde vydolovat opravdu užitečné informace. Je ale potřeba se s platformou seznámit a pochopit její fungování, než budete schopni efektivně vyhledávat relevantní obsah. Reddit není v Česku běžně používaný, za to ve světě je to jedním z nejvíce navštěvovaných fór na celém internetu.
Jeho výhodou je právě hodnocení obsahu ze strany uživatelů, kteří mohou dát danému článku tzv. “upvotes” nebo “downvotes” (hlasy nahoru a hlasy dolů), čímž pomohou v doručování kvalitního obsahu dalším uživatelům. Vy si můžete filtrovat články i například podle data publikování a zaměřit se tak například na nejvíce trendující a aktuální obsah.
Po správném nastavení vašich parametrů se může Reddit stát opravdu skvělým místem pro čerpání kvalitních dat a relevantních trendů.
7) SmartBrief
Služba SmartBrief je jednou z prvních a zároveň nejvíce rozšířených newsletterových služeb. Jako uživatel si můžete vybrat ze 14 kategorií, ze kterých chcete emaily dostávat. Emaily jsou vytvářeny velice sofistikovanou cestou a kombinují práci týmu lidí s chytrými algoritmy, aby doručili maximálně kvalitní obsah emailu pro každou z kategorií.
8) Medium
Tato platforma slouží primárně ke psaní článků. Jejím zakladatelem je Evan Williams – spoluzakladatel Twitteru, který chtěl pro uživatele Twitteru vytvořit rozšíření, kde lidé nejsou omezeni jen 140 znaky, ale mohou psát plnohodnotné články. Podobně jako na Twitteru si zde můžete vybrat, jaké lidi chcete sledovat a nechat si primárně zobrazovat jejich články.
Výhoda Media je, že obsah se zde šíří především díky jeho kvalitě a ne počtu sledujících. Medium je ve světě velice oblíbené a to potvrzuje i jeho vysoký počet uživatelů, kterých je dnes okolo 170 milionů.
Jak zde hledat trendující obsah?
Stačí pouze do vyhledávání napsat potřebná klíčová slova a ihned se vám zobrazí články na dané téma. U článků vidíte počty lajků a komentářů a to je jakýmsi indikátorem nejvíce kvalitního obsahu.
Můžete také využít přímo funkci “Popular on Medium.”, kdy se vám po kliknutí na tlačítko zobrazí nejvíce trendující obsah.
9) Socialbakers
Český nástroj Socialbakers založený Janem Řežábem nabízí zajímavé portfolio služeb v oblasti marketingové analytiky se zaměřením na sociální sítě.
Hlavní nástroje Socialbakers
- průzkum, plánování a tvorba obsahové strategie.
- správa a sjednocení aktivit na sociálních sítích.
- influencer marketing nástroj vám pomůže najít vhodné a relevantní osobnosti pro spolupráci.
- identifikace trendů.
- pokročilé reportování a analýzy.
10) TrendSpottr
TrendSpottr je nástroj, který sbírá data a vyhodnocuje v reálném čase, které příspěvky a konkrétní influenceři jsou právě v trendu.
Velká výhoda tohoto nástroje je ta, že dokáže predikovat trendující obsah. Pomocí chytrých algoritmů dokáže odhadnout, který obsah bude trendovat v následujících hodinách nebo dokonce dnech.
TrendSpottr je oblíbený nástroj marketingových agentur a to i těch největších, jako například Ogilvy.
V čem vám TrendSpottr pomůže?
- Optimalizovat výkonnost obsahového marketingu.
- Zvládání krizového řízení.
- Dělat efektivně Influencer marketing.
- Při tvorbě mediaplánů.
- S průzkumem trhu.
Nástroj můžete zdarma vyzkoušet díky trial verzi. Následná cena předplatného je pak 49 dolarů měsíčně.
11) ContentStudio
ContentStudio je místo, které vám dokáže sjednotit veškeré obsahové aktivity jako je analýza a hledání trendujícího obsahu, tvorba vlastního obsahu, plánování, automatizace a publikování obsahu.
Je vhodný pro marketingové agentury, brandy a startupy, které potřebují řešit obsahový management a efektivní správu sociálních sítí. Je to velice komplexní platforma plná pokročilých nástrojů a funkcí.
ContentStudio začíná na ceně 49 dolarů měsíčně a vy si můžete tento nástroj vyzkoušet 14 dní zdarma.

Toto je 11 nejvíce zajímavých nástrojů pro vyhledávání trendujícího obsahu na internetu a následné práce s tímto obsahem ve váš vlastní prospěch.
Bonus
Tady ještě zmíním pár dodatečných nástrojů, které se vám mohou hodit.
Keyhole
Nevíte, kdy je nejlepší publikovat vaše příspěvky na sociálních sítích? Nástroj Keyhole vám to vyřeší. Keyhole Vám celkově pomůže se sledováním a vyhodnocováním efektivity vaší kampaně a nabízí mnoho nástrojů dokonce bezplatně. Patří sem například sledování zobrazení příspěvků na Twitteru v reálném čase, sledování klíčových slov, live trackery pro adresy URL, účty a hashtagy.
Simply Measured
Chcete efektivně spravovat svůj účet na Twitteru? Simply Measured vám pomůže vyhodnocovat úspěšnost vašich Tweetů a vašeho celkového obsahu, které na této sociální síti zveřejňujete. Velkou výhodou je i sledování strategie a výkonnosti vaší konkurence. Díky propojení s vaším webem dokážete sledovat i například provedené konverze skrze konkrétní příspěvek.
Odemkněte svůj potenciál k růstu
Každý byznys je individuální a stejně tak i můj přístup. Pomohu Vám najít právě tu vaši ideální cestu.
“People don’t want what you make. They want the way it will make them feel, and there aren’t that many feelings to choose from.”