Jak na průzkum marketingové strategie konkurence
Chcete vědět, jak zjistit marketingovou strategii konkurence? Přijít na to, odkud jim chodí návštěvnost, přes jaké stránky a klíčová slova rankují a další užitečná data? V tomhle článku si ukážeme konkrétní způsoby a nástroje, jak na to.
Analýza konkurence je nesmírně důležitá. Proč? No rozhodně ne proto, abyste mohli Vaši konkurenci kopírovat! Analýu konkurence děláte hlavně proto, abyste si mohli určit svůj vlastní směr, value proposition a celkovou marketingovou strategii.
3 nástroje na průzkum marketingové strategie konkurence
Similarweb
Jedním, ze skvělých nástrojů na průzkum marketingové strategie je Similarweb, který Vám dokáže nabídnout skvělá a přehledná data a to i ve verzi zdarma dostupné.

Co všechno se zde můžete dozvědět?
- Data o umístění webu, měsíční návštěvnost v čase z konkrétních zemí, průměrnou dobu návštěvníků na webu, průměrný počet zobrazených stránek na webu, bounce rate…

- Zdroje návštěvnosti rozdělené do jednotlivých kanálů (Direct, referral, z organického a placeného vyhledávání, návštěvnost z email marketingu, sociálních sítí.


- Zjistíte zde také zpětné odkazy (backlinky) a konkrétní domény, které na daný web odkazují.
- Zájmové skupiny zákazníků, jaké další weby si tito návštěvníci také prohlížejí a nakonec i konkurenční weby a společnosti.
Ahrefs
Dalším nástrojem na pokročilou analýzu, výkonnostní marketing a především obsahový marketing je Ahrefs.

Co všechno dokážete v nástroji Ahrefs zjistit?
V případě analýzy konkurence zde dokážete najít veškerá data o jejich webu a konkrétních stránkách. Můžete se podívat, přes které konkrétní stránky jim přichází návštěvnost a na jaká konkrétní klíčová slova – ať už placená, či organická.
Klíčová slova
U klíčových slov můžete zjistit veškeré statistiky o měsíční vyhledávanosti, počtu návštěv přes dané klíčové slovo, konkurenčnost klíčového slova a podobně.

Zpětné odkazy
Kromě klíčových slov zde dokážete zjistit i zpětné odkazy na daný web a dokonce i na konkrétní stránku webu. Můžete se podívat na všechny domény, odkazující na danou stránku a skóre autority dané domény. Zjistíte tu dokonce i to, kolik návštěv generuje určitý zpětný odkaz.
Konkurenční stránky
Podívejte se na přehledný list konkurenčních webů pro konkrétní doménu. Opět si každý web můžete projít a udělat detailní analýzu. Ahrefs nabízí i nástroj zvaný content gap, kde zadáte například svůj web + například 2 weby konkurence a vygeneruje se Vám report, ze kterého dokážete určit efektivní obsahovou strategii, kterou můžete aplikovat.
Ahrefs je placený nástroj a nejlevnější verze stojí okolo 2000 Kč měsíčně. Můžete si však vyzkoušet 7 denní zkušební verzi za 7 dolarů.
Jak zjistit reklamy konkurence na Facebooku a Instagramu?
Pokud si chcete zobrazit veškeré aktivní a neaktivní reklamy konkrétní stránky na Facebooku, přejděte do knihovny reklam, kterou najdete v sekci “Transparentnost tránek” a poté kliknete na tlačítko “Přejít do knihovny reklam”. Nebo jednoduše můžete přejít na url knihovny reklam zde.
Zde zjistíte veškeré reklamy, jejich umístění (placement), od kdy jsou aktivní a veškeré jejich textace a vizuály, včetně odkazu na danou landing page.

Odemkněte svůj potenciál k růstu
Každý byznys je individuální a stejně tak i můj přístup. Pomohu Vám najít právě tu vaši ideální cestu.
“People don’t want what you make. They want the way it will make them feel, and there aren’t that many feelings to choose from.”