Kompletní návod, jak na employer branding.

Co je Employer Branding?

Je to vytváření povědomí o vaší firmě jakožto skvělém zaměstnavateli pro potřebnou cílovou skupinu lidí, kterou si předem definujete.

Co vám Employer Branding přinese?

Ušetří vám především náklady na hledání lidí, protože se k vám budou hlásit sami a to navíc v dnešní době, kdy je nezaměstnanost na nejnižších hodnotách a počet pracovních míst je větší, než počet uchazečů o práci.

Vývoj nezaměstnanosti v Čr

zdroj: kurzy.cz

Jako skvělý příklad Employer Brandingu se můžeme podívat na Google, který obdrží 3 miliony žádostí od uchazečů ročně. Nebo se podívejte na Teslu. Díky skvělému brandingu a PR Tesla obdržela 500 000 žádostí o práci za rok 2020 na celkově 2500 otevřených pozic. To už se pak lépe vybírají kandidáti.

Jak employer branding budovat?

Je to poměrně komplexní věda. Týká se to vaší firemní kultury, nastavené strategie, HR oddělení a především nastavení leadershipu. Kvalita brandu totiž musí jít zevnitř směrem ven a ne naopak.

hlavní otázka, kterou byste si měli položit je, proč by měl mít někdo zájem pracovat ve vaší společnosti? Tím prvním krokem je definování vašich silných stránek.

Jak definovat Employee value proposition (EVP)

1) Jaké jsou Vaše přednosti, co nabízíte, proč by u Vás měli lidé pracovat? Součástí by měla být i SWOT analýza.

2) Samozřejmě Vaši potenciální zaměstnanci mají i jiné možnosti, takže zjistěte, kdo je Vaše konkurence, co nabízí, v čem jsou dobří a utvořte si takový detailní přehled a research.

3) Jaké preference má vaše cílová skupina potenciálních zaměstnanců a co jsou jejich priority. Lidi jsou samozřejmě individuální a odvíjí se to i od konkrétních pozic. Pro někoho může být důležitá (lokalita, plat, směny, volná pracovní doba, benefity, délka dovolené, kolektiv…)

V obrázku níže to máte hezky graficky znázorněno.

Pracovní inzeráty

2) Jak se v dnešní době mění pracovní inzeráty? V první řadě musíte umět zaujmout ty správné lidi! Dneska si lidé mohou práci vybírat a proto musíte říci, co z toho budou mít oni a proč by měli jít k Vám. Bližší informace o pozici dejte až na landing page.

Podívejte se na příklad originální reklamy na práci. Přibližně před 100 lety nebo více, tu byl člověk Ernest Shackleton, který hledal lidi na daleké cesty a takto vypadal jeho pracovní inzerát.

 

Tímhle inzerátem přesně cílil na ty správné lidi, které potřeboval. Naprosto skvělý, relevantní a originální příklad.

Co je tady v tom případě EVP? Čest a uznání.

Tip:

Když děláte inzerát na konkrétní pozici například account managera, popovídejte si s Vašimi aktuálními lidi, zjistěte, co je na práci u Vás baví a běžte hodně do hloubky. Jenom tak můžete následně postavit kvalitní a relevantní inzerát.

Jak by taková konverzace mohla probíhat?

1) Nejdřív položte jen 1 otázku. Například, jestli by dotyčný doporučil osatatním, aby u Vás pracovali.

2) Potom se zeptejte „Proč“? Zjistěte aspoň 3 důvody, ty bývají často obecné ( že se může dotyčný hodně učit, super kolektiv, že má hodně svobody…)

3) A pak jděte do hloubky.

Ptejte se, co konkrétně tím myslí? Chcete znát příklady, dataily, musíte se dozvědět funtamentální věci.

Marketingová strategie

Ve chvíli, kdy jasně víte vaše EVP, přichází na řadu marketingová strategie, jakými způsoby a u koho chcete vytvářet super povědomí.

1) Budete obecně chtít cílit na co největší počet lidí? Tady patří silná online i offline reklama, polepy aut, zastávek, billboardy rádio, noviny, csr. Zkrátka být co nejvíce vidět.

2) Nebo je lepší cílit na konkrétní skupinu lidí, protože Vám stačí být atraktivní pro ně a větší dosah nemá takový přínos. Tohle je rozhodně méně nákladná cesta a celkově více efektivní.

Odemkněte svůj potenciál k růstu

Každý byznys je individuální a stejně tak i můj přístup. Pomohu Vám najít právě tu vaši ideální cestu.

People don’t want what you make. They want the way it will make them feel, and there aren’t that many feelings to choose from.”

Seth Godin
František Stejskal - jak se tvoří brand
František Stejskal
Marketingový Specialista

Odesláním souhlasíte s tím, že vás budu kontaktovat.