Jak na email marketing?
V tomto článku se podíváme na to, jestli se v dnešní době ještě vůbec vyplatí email marketing, jak email marketing dělat správně, jak si efektivně vybudovat databázi emailů a taky software, který na to můžete použít.
Rozhodně si myslím, že emailing je silný nástroj, když s ním pracujete správně. Tahle platforma má navíc pořád obrovský dosah, když to porovnáme s organickým dosahem na Facebooku nebo Instagramu, kde se může změnit algoritmus přes noc a vaše investované peníze do vybudování základny followerů jsou vyhozené.
Navíc jste si mohli všimnout, že třeba u Gmailu už nejsou složky na příchozí poštu rozdělené a newslettery chodí do hlavní pošty spolu s ostatními emaily.
Jak dělat emailing správně? Tak rozhodně by to nemělo být o spamování vašich zákazníků, ale mělo by to být především o doručování hodnoty pro vaše zákazníky!
7 tipů na efektivní email marketing
1) Musíte vědět, kdo je váš zákazník, co hledá, jaké výzvy řeší a musíte přesně vědět, jakou hodnotu mu můžete doručit. Hrajte roli průvodce a pomožte vašim zákazníkům pomoci v jejich cestě za jejich sny. Tím si u nich získáte důvěru, což je klíčová věc v byznysu. Tak i studené kontakty (cald leady) přeměníte na tzv. hot leady, získáte v jejich očích status odborníka a lidi nebudou mít problém stát se vašimi věrnými zákazníky.
2) Nepřehánějte to s prodejem! Jaký je ideální poměr emailů s konkrétní hodnotou vs emailů s nabídkou? Co mám vypozorováno, dobře funguje poměr 3:1. Váš e mailový marketing by rozhodně neměl vypadat jako spam, kde každý email bombarduje jedinečnou slevou a cílem něco prodat.
3) Dejte si záležet na copy. Pište poutavě a stručně, používejte AB testy. Nikdo dneska nečte dlouhé emaily a lidi hodně skenují text očima. Nepřehánějte to s grafikou. Každý kanál má svoji řeč, na kterou jsou uživatelé zvyklí a záleží také na to, kdo vůbec vaše cílová skupina je. když to budete přehánět s grafikou a odkazy, můžete působit jako spam a reklama.
4) Najděte si software, který vyhovuje vašim potřebám. Jedním z nejvíce používaných je Mailchimp, Activecampaign, Convertkit, Klaviyo, Clickfunnels nebo český Leadhub.
Nástrojů existuje celá řada a důležité je vybrat si právě ten, který vyhovuje vašim potřebám a požadavkům.

5) Segmentujeme. Pomůže to v relevanci obsahu pro zákazníka. Segmentovat můžete podle zájmů, původu přihlášení k newsletteru, podle lokality a dalších parametrů.
6) Z použitých newsletterů můžete vytvořit automatizované sekvence, nebo rovnou celý příspěvek na blog.
7) Udržujte email list čistý. U většiny poskytovatelů emailingového řešení většinou platíte podle počtu leadů a proto se vyplatí neaktivní kontakty průběžně mazat a Vaši databázi udržovat aktuální. Budete tak platit méně peněz a zvýší se vám open rate u newsletterů.
Mažte ale kontakty, které jsou už delší dobu neaktivní – například půl roku a déle. Proč? I když si uživatel Váš email neotevře, neznamená, že si emailu nevšiml. Zaregistroval třeba jen notifikaci. Už jen to, že krátce viděl Vaše jméno ve svém inboxu, působí jako spouštěč v podvědomí a vy se mu tak připomenete.
Jak vytvořit databázi pro email marketing?
Pro email marketing samozřejmě potřebujeme budovat databázi kontaktů. Jak na to? Je to jednoduché, udělejte s uživatelem transakci. Dejte mu něco hodnotného, výměnou za jeho emailovou adresu. (klasika je kolo štěstí, ebook, dřívější vstup (early access), často se používá slevový kupon, ale podle mě můžete být rozhodně originálnější) zapojte svoji kreativitu a vžijte se do vašeho zákazníka, co by pro něj mělo takovou hodnotu.

Jak získat 100 000 emailových adres za jediný týden?
Pojďme se podívat na konkrétní případovou studii pre-launch kampaně společnosti Harry’s, kteří udělali super lead generátor pomocí referral kampaně.
Společnost Harry’s začala jako velice malá a díky originální kampani, v kombinaci se zajímavým referral programem, dokázala brzy vyrůst, nabrat 40 zaměstnanců, založit barber shop v New Yorku, online e-shop www.harrys.com a prosperující časopis s názvem Five O’Clock. Harry’s také časem získali více než 100 milionů dolarů na nákup staré německé továrny na výrobu žiletek a tak přivítali do svého týmu dalších 427 lidí.
Během své pre launch kampaně dokázali nasbírat přes 100 000 e-mailových adres za první týden!
V čem spočíval referral program?
Doporučte pět přátel a získejte krém na holení zdarma. Doporučte 10 přátel a získejte holicí strojek zdarma. Doporučte 25 přátel a získejte prémiový holicí strojek zdarma. Doporučte 50 přátel a získejte holení po celý rok zdarma.
Odměny doporučených: 10% sleva na jejich první nákup.
Zde jsou přesná čísla, kolik lidí dosáhlo konkrétního počtu doporučených lidí:
- Level 1: 1308 lidí dokázalo doporučit dalších 5 lidí.
- Level 2: 966 lidí dokázalo doporučit dalších 10 lidí.
- Level 3: 411 lidí dokázalo doporučit dalších 25 lidí.
- Level 4: 209 lidí dokázalo doporučit dalších 50 lidí.
Kompletní případovou studii této prelaunch kampaně najdete v článku zde.
Vidíte, že to jde. Navíc referral marketing nemusíte používat jen na prelaunch, ale můžete jej aplikovat do vašeho celkového byznys plánu.
Dropboxu například pomohl referral program dosáhnout milionů zákazníků a to díky úložnému prostoru navíc, jako odměně za doporučení.
Společností, kterým referral program pomohl k raketovému růstu, najdeme spoustu! Patří sem i Tesla, Uber, Amazon, Robin Hood, Evernote a další. Já jsem pro Vás kompletně tyto referral programy sepsal do článku, který najdete na tomto odkazu.
Také přemýšlíte nad vytvořením referral programu? Po názorných ukázkách byste tuto možnost rozhodně měli zvážit! Pokud chcete využít nezávazné konzultace zdarma, rád si s Vámi zavolám. Stačí mě kontaktovat na email.
Odemkněte svůj potenciál k růstu
Každý byznys je individuální a stejně tak i můj přístup. Pomohu Vám najít právě tu vaši ideální cestu.
“People don’t want what you make. They want the way it will make them feel, and there aren’t that many feelings to choose from.”